Meest gestelde vragen

Wat u wellicht ook wilt weten!

Algemeen

» Hoe werkt de module kerstpakket samenstellen door opdrachtgevers?

Vraag via Online kerstpakket samenstellen een inlogcode en wachtwoord aan om vrijblijvend het assortiment te kunnen bekijken en stel een eigen pakket samen. Vraag via Offerte aanvragen eenvoudig een vrijblijvende offerte aan. U kunt dan geheel online een kerstpakket samenstellen voor uw medewerkers. U kunt gebruik maken van deze mogelijkheid tot 23 november.

» Wat is de waarde van 1 punt?

De waarde van een punt is € 0.25 (excl. BTW).

» Wat is de minimale afname voor MijnEigenPakket?

Vanaf 10 medewerkers is dit al mogelijk.

» Kan onze kerstkaart, kerstgroet of brief van de directie in het kerstpakket worden verpakt?

Ja, dat kan uiteraard. De kaart of brief ontvangen wij graag uiterlijk 1 november.

» Zitten alle kosten bij de prijs in?

Wanneer u een offerte aanvraagt zitten daar alle kosten bij in.

» Hoe zit dat met de BTW over het eigen keuze concept?

U ontvangt van ons een nota van het aantal medewerkers x het budget per medewerker incl. 21% BTW. Na sluiting van de shop weten wij exact wat uw werknemers gekozen hebben en hebben we inzichtelijk of het om 0%, 6% of 21% BTW gaat. U ontvangt achteraf van ons een factuur waarop de BTW gesplitst staat. Deze BTW kunt u terugvorderen van de fiscus.

» Tot wanneer kan ik MijnEigenPakket bestellen?

U heeft 2 keuzes:

1. Indien uw medewerkers of relaties bestellen vóór 16 november, worden de pakketten vóór de kerst geleverd.

OF

2. Indien uw medewerkers of relaties bestellen tussen 17 november en half januari, worden de pakketten in januari geleverd.

» Zien de ontvangers alle producten op internet?

Nee, alleen de producten die qua puntenaantal toereikend zijn voor het totaal aantal beschikbare punten.

» Hoe is de bezorging?

Uw kerstpakketten worden op de met u afgesproken werkdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur bezorgd door onze transporteurs. Wij kunnen helaas geen aflevertijden opgeven. Alle eindejaarsgeschenken worden geleverd op de begane grond. De op uw offerte aangegeven leverdatum is geen fatale datum. Mocht uw zending niet te leveren zijn op de aangegeven datum, dan wordt deze in de regel de volgende dag (opnieuw) bij u aangeboden.

Houdt u er rekening mee dat er door bijvoorbeeld weersomstandigheden en/of verkeersinvloeden een eventuele onvoorziene vertraging in de levering kan ontstaan. Het is daarom zeer verstandig uw kerstpakketten een ruime periode vóór de dag van uitreiking te laten bezorgen, zodat tijdige levering verzekerd is.

Graag zijn wij tijdig geïnformeerd over alle omstandigheden die vooraf bij onze chauffeurs bekend dienen te zijn. Het is belangrijk dat u ons bijvoorbeeld meldt wanneer het afleveradres niet met groot transport te bereiken is of wanneer het afleveradres zich aan de achterkant van uw pand bevindt.

Door uw medewerking wordt tijdige bezorging verzekerd.

Als u kiest voor individuele bezorging, wordt het pakket via TNT post verstuurd.

» Wat gebeurt er met de punten van de medewerkers die niet een pakket hebben samengesteld?

Naar keuze kunnen deze punten gecrediteerd worden of de betreffende medewerkers ontvangen een verrassingspakket (die u als opdrachtgever ook zelf kunt samenstellen).

» Kan men tegen bijbetalen meer bestellen?

Ja, dat is mogelijk. U bepaalt, als opdrachtgever of wij deze keuze aan de medewerkers aanbieden.

» Kan ik extra logincodes aanvragen?

Neem contact met ons op en wij regelen dat snel voor u.

» Hoe zit het met de belasting?

Met ingang van januari 2015 is de nieuwe Werkkostenregeling (WKR) een feit. En dat is goed nieuws voor u als ondernemer die zijn werknemers en relaties aan het einde van het jaar graag verrast met een mooi kerstpakket. Want uw kerstpakketten mag u voortaan belastingvrij schenken!

Wat is er veranderd?
Tot dit jaar (2015) mocht u - conform de oude regeling - een kerstpakket fiscaal vriendelijk verstrekken aan uw personeel en of relaties. In de nieuwe WKR mogen kerstpakketten echter ondergebracht worden in de zogenaamde ‘vrije ruimte’; u mag 1,2% van het totale fiscale loon (= vrije ruimte) gebruiken voor onbelasteonkostenvergoedingen en verstrekkingen voor uw personeel. Hierbij gaat bijvoorbeeld om kerstpakketten, etentjes, een fiets en personeelsfeesten.

Bedrijven hoeven deze extra’s niet meer per werknemer bij te houden. Dat mag voortaan in één berekening voor het gehele bedrijf. U mag vrijwel alles vergoeden en verstrekken aan uw werknemers, zolang u er maar voor zorgt dat u onder een bepaald drempelbedrag blijft.

Het lijkt er dus op dat er minder te besteden is, maar doordat er flexibeler wordt omgegaan met vergoedingen en verstrekkingen die noodzakelijk zijn voor het uitoefenen van de functie (het zogenaamde noodzakelijkheidsprincipe) en doordat branche-eigen producten worden vrijgesteld, houdt men in de praktijk juist meer ruimte over. De enige voorwaarde waar u nog rekening mee hoeft te houden bij de aanschaf van uw kerstpakket is de gebruikelijkheidstoets. Deze toets schrijft voor dat de uitgave niet meer dan 30% mag afwijken van soortgelijke uitgaves in uw bedrijf of branche.

Als ondernemer is het verstandig om vooraf keuze te maken over de vergoedingen en verstrekkingen aan het personeel om zo eindheffing te besparen. Een aantal voorbeelden:

  1. Een personeelsfeest op een externe locatie valt in de vrije ruimte
  2. Een personeelsfeest op de eigen locatie valt onder de gerichte vrijstellingen
  3. Een feest met een zakelijk/educatief karakter (bv. met zakenrelaties) valt onder de gerichte vrijstellingen
  4. Zet abonnementen van de telefoons van de medewerker op naam van de onderneming; nihilwaarderingen.

REKENVOORBEELD
Een onderneming heeft 17 mensen in dienst met een gemiddeld fiscaal loon op jaar basis van € 25.000 ( fiscaal loon dat is het brutoloon exclusief de werkgevers lasten )

TOTALE LOONSOM: € 425.000€ 425.000
De fiscale vrije ruimte is dan 1,2%* 425.000€ 5.100
Deze onderneming geeft de volgende vergoedingen/ verstrekkingen aan het personeel in 2015 :
Kerstpakketten ( 17 * € 75 )€ 1.275,- Vrije ruimte
Zakenlunches werknemers€ 5.000,- Gerichte vrijstelling
Reiskosten vergoedingen 20.000 km * € 0,25
20.000 km * € 0,19 (Gerichte vrijstelling)
20.000 km * € 0,06 (vrije ruimte)
€ 5.000,- Totaal
€ 3.800,- Gerichte vrijstelling
€ 1.200,- Vrije ruimte
Personeelsfeest niet op eigen locatie€ 2.000,- Vrije ruimte
Feest/ Borrel met zakelijk karakter€ 5.000,- Gerichte vrijstelling
Totaal vrije ruimte€ 5.100,-
AF : kerstpakketten€ -1.275,-
AF : Deel reiskostenvergoeding 20.000* €0,06€ -1.200,- (20.000*(0,25-/-0,19)
AF : Personeelsfeest op andere locatie€ -2.000,-
TOTAAL over/tekort in de vrije ruimte€ 625,- OVER

Voor meer informatie over de nieuwe Werkkostenregeling: http://www.werkkostenregeling-wkr.nl en http://www.rijksoverheid.nl.

» Wat zijn de bezorgkosten?

De eventuele bezorgkosten zijn afhankelijk van de grootte van uw bestelling en staan vermeld op uw offerte.

» Wat is de levertijd van de Eigen Keuze Kerstpakketten van MijnEigenPakket?

De pakketten worden aan uw bedrijf geleverd op een afgesproken datum vóór de kerst of, indien u daarvoor gekozen heeft, eind januari.

» Kunnen we zien welke medewerker zijn/haar bestellingen nog niet geplaatst heeft?

Ja, via uw speciale login kunt u op het beheerdersgedeelte zien wanneer medewerkers voor het laatst zijn ingelogd, het aantal punten welke van toepassing zijn, status van de medewerker en of het pakket verzegeld is.
Daarnaast kunt u tevens zien welke artikelen er besteld zijn door de medewerkers.

» Kan ik ook bestellen uit een brochure?

Nee, in principe niet. Het werken met een brochure gaat ten koste van de cadeauwaarde en u wilt juist dat de ontvanger waar krijgt voor uw investering. Daarnaast zijn wij ervan overtuigd dat iedere werkende Nederlander direct of indirect (familie, vrienden, werk) toegang heeft tot het internet. Afgelopen jaren is gebleken dat dit ook voor gepensioneerden geen probleem is.

» Hoe is het met de garantie op de producten geregeld?

Garantie is goed geregeld bij X-masgiftsonline. Wilt u aanspraak maken op garantie stuur dan een mail naar klantenservice@xmasgiftsonline.nl en wij reageren binnen 1 werkdag na beoordeling van uw melding. Indien een product retour gezonden moet worden, gebeurt dit altijd op onze kosten. Na ontvangst sturen wij direct kosteloos een vervangend of gerepareerd artikel toe.

» Hoe worden de kerstpakketten verpakt?

Alle artikelen worden met zorg in een feestelijke kerstdoos verpakt. Dit etiketten worden aan de zijkant geplaatst indien u de kerstpakketten op pallet aangeleverd krijgt. Indien de pakketten met PostNL worden verzonden wordt het adres aan de bovenzijde geplaatst en uiteraard worden de pakketten dan ook extra beschermd verpakt.

» Mijn vraag staat hier niet bij, wat nu?

U kunt uw vraag stellen via ons contactformulier of telefonisch contact met ons opnemen op telefoonnummer: 0573 -400393.


« Terug




X-masgiftsonline gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij X-masgiftsonline voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken.
Facebook